Children in the postmodern world. Culture - media - social inequality
- Dostępność: dostępny
- ISBN: 978-83-232-2634-5
- Kategoria: OUTLET, Psychologia i Pedagogika
- Data wydania: 2013
Tom składa się z 23 tekstów o tematyce związanej z funkcjonowaniem i edukacją współczesnego dziecka skierowanych do szerokiego kręgu odbiorców pracujących z dzieckiem w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Autorzy analizują sytuację dziecka w kontekście społecznym, kulturowym oraz ekspansywnych multimediów, próbując odpowiedzieć na pytania: czym jest dzieciństwo we współczesnym świecie? W jaki sposób dzieci działają w świecie? W jakim stopniu odnajdują się w świecie mediów i w rzeczywistości wielokulturowej? Jak przebiega dzieciństwo w sytuacji narastających nierówności społecznych? W książce postawiono szereg tez wzbudzających refleksję nad własną pracą, a także przedstawiono interesujące przykłady rozwiązań pedagogicznych.
The book is addressed to a wide range of professionals interested in children's education. It presents a selection of 23 texts on the education of contemporary children. The situation of children is analyzed in a social and cultural context as well as in relation to media expansion. The authors attempt to answer the following questions: What is childhood today? How do children act in the world? How do children find themselves in the media and a multicultural reality? What happens to childhood in a situation of growing social inequality? The book also puts forward some hypotheses that encourage readers to reflect on their work and provides interesting examples of educational practice.
Informacje szczegółowe | |
---|---|
Spis treści | Pobierz plik |
Introduction | Pobierz plik |
|
|
Wersja publikacji | drukowana |
Format | 17,0 x 24,0 |
Typ publikacji | Monografia |
Wydanie | I |
Seria | Psychologia i Pedagogika nr 202 |
ISSN | 0083-4254 |
ISBN | 978-83-232-2634-5 |
Liczba stron | 388 |
Liczba arkuszy wydawniczych | 24,00 |
Rodzaj oprawy | miękka |