Language
Mobile navigation Home page

Poczucie koherencji a aktywność edukacyjna dorosłych. Studium teoretyczno-badawcze

PLN 20.00
Digital version
Platform: ibuk.pl

Problematyka książki koncentruje się wokół samokształcenia osób dorosłych w kontekście ich całożyciowego rozwoju. Dorosły w kontekście współczesnych koncepcji edukacyjnych i rozwojowych postrzegany jest jako „capable being”, czyli człowiek zdolny do stawania się, do zmiany, do urzeczywistnienia czegoś ważnego w swoim życiu. Jednak w praktyce nie każdy realizuje swoje marzenia i rozwija predyspozycje. To, na ile dorosłe życie staje się źródłem głębokiej satysfakcji, zależy zarówno od czynników zewnętrznych, jak i od wewnętrznych dyspozycji i kompetencji, które umożliwiają osobie plastyczną, twórczą realizację indywidualnego sensu życia i efektywnego radzenia sobie z przeciwnościami losu. W pracy przeanalizowano czynniki umożliwiające realizację własnych planów i potencjałów, umiejętnego kreowania swojego życia w kontekście aktywności edukacyjnej, a zwłaszcza samokształceniowej. Istotą samokształcenia jest samodzielne realizowanie siebie poprzez różnorodne procesy edukacyjne i rozwojowe. Uwarunkowania indywidualnej drogi edukacyjnej dorosłych rozważane są w kontekście teorii salutogenetycznej Aarona Antonovsky’ego.

Spis treści
(Size: 132.7 KB)
Summary
(Size: 143.7 KB)
Wstęp
(Size: 130.4 KB)
Write Your Own Review
You're reviewing:Poczucie koherencji a aktywność edukacyjna dorosłych. Studium teoretyczno-badawcze
Detailed information
Publication Version printed
Title (EN) Sense of coherence and adult educational activity. Theoretical and research study
Type of publication Monografia
Edition I
Series Psychologia i Pedagogika nr 276
ISSN 0083-4254
ISBN 978-83-232-3301-5
Number of pages 264
Number of publishing sheets 18,00
Format [cm] 17,0 x 24,0
Type of binding paperback
Sign up