Poczucie koherencji a aktywność edukacyjna dorosłych. Studium teoretyczno-badawcze
- In Stock: in stock
- ISBN: 978-83-232-3301-5
- Category: Psychology and Education
- Year of publication: 2018
Problematyka książki koncentruje się wokół samokształcenia osób dorosłych w kontekście ich całożyciowego rozwoju. Dorosły w kontekście współczesnych koncepcji edukacyjnych i rozwojowych postrzegany jest jako „capable being”, czyli człowiek zdolny do stawania się, do zmiany, do urzeczywistnienia czegoś ważnego w swoim życiu. Jednak w praktyce nie każdy realizuje swoje marzenia i rozwija predyspozycje. To, na ile dorosłe życie staje się źródłem głębokiej satysfakcji, zależy zarówno od czynników zewnętrznych, jak i od wewnętrznych dyspozycji i kompetencji, które umożliwiają osobie plastyczną, twórczą realizację indywidualnego sensu życia i efektywnego radzenia sobie z przeciwnościami losu. W pracy przeanalizowano czynniki umożliwiające realizację własnych planów i potencjałów, umiejętnego kreowania swojego życia w kontekście aktywności edukacyjnej, a zwłaszcza samokształceniowej. Istotą samokształcenia jest samodzielne realizowanie siebie poprzez różnorodne procesy edukacyjne i rozwojowe. Uwarunkowania indywidualnej drogi edukacyjnej dorosłych rozważane są w kontekście teorii salutogenetycznej Aarona Antonovsky’ego.
Detailed information | |
---|---|
Spis treści | Download file |
Summary | Download file |
Wstęp | Download file |
|
|
Publication Version | printed |
Format | 17,0 x 24,0 |
Title (EN) | Sense of coherence and adult educational activity. Theoretical and research study |
Type of publication | Monografia |
Edition | I |
Series | Psychologia i Pedagogika nr 276 |
ISSN | 0083-4254 |
ISBN | 978-83-232-3301-5 |
Number of pages | 264 |
Number of publishing sheets | 18,00 |
Type of binding | paperback |