Retoryka telewizji
- In Stock: in stock
- ISBN: 978-83-232-3325-1
- Category: Polish Philology, Linguistics, Culture Studies
- Year of publication: 2018
Książka jest pierwszą w Polsce monografią, której celem jest przedstawienie – w sposób możliwie kompletny – retorycznych wymiarów telewizji. W centrum retoryki telewizji znajduje się pytanie o warunki skutecznych, nastawionych na określony cel zachowań komunikacyjnych. Autorka skupia się na analizie tych wszystkich aspektów, które nadawca medialny (instancja nadawcza) musi wziąć pod uwagę, by zyskać uwagę odbiorców i otworzyć im taką przestrzeń komunikacji, która uczyni ich podatnymi na perswazję. Wszystkie opisane w monografii elementy składają się na propozycję przedstawienia telewizyjnego fenomenu, niezależnie od czasu jego funkcjonowania. Bez względu na to, czy mówimy o czarno-białych obrazach i ograniczonej ofercie programowej, erze telewizji w kolorze i telewizji wyspecjalizowanej, stematyzowanej, czy też telewizji na żądanie, można wskazać właściwości, strategie, mechanizmy, które dają się zuniwersalizować i opisać w ramach koncepcji retoryki telewizji. Retoryka bowiem dostarcza narzędzi, które pozwalają tak samo skutecznie opisywać telewizję epoki broadcastingu, narrowcastingu, jak i slivercastingu.
Detailed information | |
---|---|
Spis treści | Download file |
Summary | Download file |
Wprowadzenie | Download file |
|
|
Publication Version | printed |
Format | 15,0 x 24,0 |
Type of publication | Monografia |
Edition | I |
Series | Filologia Polska nr 194 |
ISSN | 0554-8179 |
ISBN | 978-83-232-3325-1 |
Number of pages | 294 |
Number of publishing sheets | 18,00 |
Type of binding | paperback |