Language
Mobile navigation Home page

Egalitaryzacja szans kształcenia młodzieży jako problem społeczny III Rzeczypospolitej

PLN 12.00

Dostęp do edukacji jest niewątpliwie jedną z najważniejszych kwestii w funkcjonowaniu społeczeństwa. Jednak problem szans edukacyjnych pozostaje aktualny, ponieważ wciąż istnieje wiele przeszkód w uczestnictwie współczesnej młodzieży z różnych środowisk w procesach edukacyjnych. Jednocześnie aspiracje edukacyjne wśród młodych ludzi są duże: wielu z nich chciałoby uzyskać tytuł licencjata lub magistra; również różnego typu uczelni jest zdecydowanie więcej – stanowi to odpowiedź na masowy wzrost zainteresowania młodych w zdobywaniu wiedzy i realizowaniu swojego potencjału intelektualnego. W tym kontekście szczególnego znaczenia nabierają odniesienia do egalitaryzmu edukacyjnego.

 

Access to education is undoubtedly one of the most important issues in the functioning of a society. Therefore, the problem of educational opportunities and all their underlying elements remain valid, all the more so because there are still many obstacles which hinder the participation of contemporary young people of various backgrounds in educational processes. At the same time, educational aspirations are high, a large number of young people want to obtain a bachelor’s or a master’s degree, and there are definitely more higher education institutions of all kinds – which is a response to the mass increase in young people’s interest in gaining knowledge and fulfilling their intellectual potential. In this context, references to educational egalitarianism take on a special meaning.

Spis treści
(Size: 61 KB)
Write Your Own Review
You're reviewing:Egalitaryzacja szans kształcenia młodzieży jako problem społeczny III Rzeczypospolitej
Detailed information
Publication Version printed
Format 17,0 x 24,0
Language polski
Title (EN) Equalization of educational opportunities for young people as a social problem in the Third Republic of Poland
Type of publication Monografia
Edition I
Series Psychologia i Pedagogika nr 181
ISSN 0083-4254
ISBN 978-83-232-2498-3
Number of pages 168
Number of publishing sheets 11,00
Type of binding paperback
Sign up