Reżyser na ścieżce dźwiękowej. Funkcje muzyki w twórczości filmowej Romana Polańskiego
- In Stock: in stock
- ISBN: 978-83-232-3305-3
- Category: Film Studies
- Year of publication: 2018
Autor w sposób wszechstronny analizuje funkcję i znaczenie muzyki w filmach Romana Polańskiego – zmienność tej muzyki w relacji z poetyką konkretnych gatunków filmowych. Punktem zwrotnym w twórczości Polańskiego w odniesieniu do muzyki filmowej była przedwczesna śmierć poznańskiego kompozytora, Krzysztofa Komedy, który miał duży wpływ na całą wczesną twórczość reżysera, był pierwszym kompozytorem Polańskiego i napisał muzykę aż do dziesięciu jego filmów. Po śmierci Komedy Roman Polański współpracował z różnymi kompozytorami przy paru projektach (z Philippem Sardem, Wojciechem Kilarem i Alexandrem Desplatem zrealizował po trzy filmy) oraz przy pojedynczych produkcjach (np. z Ennio Moricone).
Książka składa się z pięciu rozdziałów. Rozważania na temat funkcji muzyki w poszczególnych okresach twórczości Polańskiego mają charakter diachroniczny z uwagi na istotną tutaj ewolucję umiejętności reżysera w kontekście funkcjonalizowania muzyki w dziele filmowym. Poza wnikliwym opisem funkcji muzyki jako jednego z elementów języka filmu, przedstawiono interdyscyplinarne spojrzenie na dzieło filmowe, które już w samej swej strukturze przejawia cechy utworu muzycznego. Tyczy się to zwłaszcza wczesnych prac Romana Polańskiego oraz jego dzieł najnowszych.
Detailed information | |
---|---|
Spis treści | Download file |
Summary | Download file |
|
|
Publication Version | printed |
Format | 17,0 x 24,0 |
Title (EN) | The Director on the Soundtrack. The Functions of Music in Roman Polański’s Film-Making |
Type of publication | Monografia |
Edition | I |
Series | Filmoznawcza nr 24 |
ISSN | 1642-8595 |
ISBN | 978-83-232-3305-3 |
Number of pages | 228 |
Number of publishing sheets | 13,00 |
Type of binding | paperback |