Language
Mobile navigation Home page

Produkcja obecności. Czego znaczenie nie może przekazać

PLN 10.00

Książka zawiera wyczerpującą prezentację myśli Hansa Ulricha Gumbrechta, jednego z najoryginalniejszych współczesnych badaczy literatury. Przedstawia autorski opis z pewnych kluczowych przesunięć teoretycznych w literaturoznawstwie i w humanistyce ostatnich trzydziestu lat oraz równie autorską wizję ich możliwej przyszłości. Na podstawie owej oceny przeszłości i przyszłości badań literackich oraz humanistyki książka wypracowuje prowokacyjną tezę, według której z racji wyłącznego skupienia się na interpretacji, tj. na rekonstrukcji i na przypisywaniu znaczenia, humanistyka stała się niezdolna do zajmowania się innym wymiarem zjawisk kulturowych, równie istotnym co wymiar znaczenia. Interpretacja nie jest w stanie oddać sprawiedliwości wymiarowi „obecności”, w którym zjawiska i zdarzenia kulturowe stają się namacalne oraz oddziałują na nasze zmysły i ciała. Produkcja obecności to namiętny apel o przemyślenie i przeformułowanie praktyk intelektualnych w humanistyce.

Spis treści
(Size: 35.2 KB)
Write Your Own Review
You're reviewing:Produkcja obecności. Czego znaczenie nie może przekazać
Detailed information
Publication Version printed
Format 14,5 20,5
Type of publication Monografia
Edition I
Series Biblioteka Przestrzeni Teorii
ISBN 978-83-232-3159-2
Number of pages 176
Number of publishing sheets 10,00
Type of binding paperback
Sign up