Language
Mobile navigation Home page

Ocenianie zachowania. Jak robić to lepiej? Trzy modele oceniania zachowania z komentarzem

PLN 19.00
Digital version
Platform: Adam Mickiewicz University Press

Czym jest ocenianie zachowania i czemu służy? Czy jest konieczne? Czy może sprzyjać rozwojowi uczniów i uczennic? Wielu nauczycieli, uczniów oraz rodziców zadaje sobie te pytania. Autorki publikacji, jako nauczycielki, same od lat poszukują sensu oceniania zachowania, a także alternatywnych rozwiązań wobec powszechnie stosowanych systemów punktowych i ocen opisowych. W książce opisują zmianę (a może nawet rewolucję), na którą się zdecydowały – odejście od „ustalania oceny zachowania” na rzecz budowania w szkole klimatu dla uczniowskiej autorefleksji, a wszystko w granicach prawa oświatowego. Prezentują trzy modele, w których ocenianie zachowania to całoroczny proces wspomagający uczniów i uczennice w samopoznaniu, kształtowaniu kompetencji społeczno- emocjonalnych, świętowaniu sukcesów, wyciąganiu wniosków z potknięć, docenianiu wysiłku wkładanego we własny rozwój. 

Wstęp

Rozdział 1
Model pierwszy – ocena to coś więcej niż stopień

Rozdział 2
Model drugi – propozycja dla młodszego ucznia i uczennicy

Rozdział 3
Model trzeci – propozycja dla starszego ucznia i uczennicy

Zakończenie

Bibliografia

Nasze publikacje o ocenianiu zachowania

O nas

What is graded assessment of pupils' conduct in schools, and what is it for? Is it necessary? Can it support students' development? Many teachers, students and parents pose these questions. As teachers, we have spent many years searching for the sense in graded assessment of pupils' conduct, as well as for alternatives to commonly used scoring systems and descriptive grades.
The book describes the change (and maybe even a revolution) that we have decided on. Moving within the limits of educational law, we gave up "grading pupils' conduct" in favour of fostering a school atmosphere conducive to students’ self-reflection.
We present three models for graded assessments of pupils' conduct. In our models, behaviour assessment is a year-round process supporting students in achieving self-knowledge, shaping social and emotional competencies, celebrating success, drawing conclusions from their stumbles, and appreciating the effort put into self-development.

Write Your Own Review
You're reviewing:Ocenianie zachowania. Jak robić to lepiej? Trzy modele oceniania zachowania z komentarzem
Detailed information
Publication Version printed
Format 17,0 x 21,0
Language polski
Title (EN) Evaluating behaviour - the best way to do it? Three models for evaluating behaviour, with a commentary
Type of publication Monografia
Edition I
ISBN 978-83-232-4168-3
DOI 10.14746/amup.9788323241690
Number of pages 78
Type of binding paperback
Sign up