Oblicza trudnego dzieciństwa. Konteksty rodzinno-edukacyjne
- In Stock: in stock
- ISBN: 978-83-232-2798-4
- Category: OUTLET, Psychology and Education
- Year of publication: 2014
Praca zbiorowa wpisująca się w szeroki kontekst współczesnej zmiany myślenia o edukacji, stanowiąca ważny i wartościowy przyczynek dyskusji nad problematyką edukacji małego dziecka. W zmianach tych wybija się konieczność szerszego uwzględniania potrzeb i bieżących sytuacji dzieci żyjących w świecie ciągłych, dynamicznych, wielokierunkowych transformacji. Zaznacza się w nich koncentracja na dziecku w kontekście nowego rozumienia paradygmatu pajdocentryzmu. Wzrost zagrożeń rozwoju dziecka powoduje wzrost zapotrzebowań na badania naukowe i koncepcje działań praktycznych. Proponowana publikacja wychodzi naprzeciw tymże potrzebom bowiem zaznacza się w niej koncentracja treści skupionych na trudnościach życia, a tym samym trudnościach rozwoju dzieci. Na podkreślenie zasługuje aktualność treści. W tekstach autorzy odwołują się do najnowszych publikacji, a część z nich zawiera wyniki badań na podstawie własnych koncepcji badawczych wraz z propozycjami wspomagającymi.
This multiple-author monograph consists of 25 articles which were prepared by educators and psychologists who mainly focused on presenting different aspects of children’s difficult situation in their primary environment, i.e. families, as well as on showing different types of difficulties that children encounter in the area of education. Therefore, there are texts that deal, for example, with various forms of violence against children, difficulties associated with starting subject-based education as well as difficulties with communication, adaptation or studying the Polish language and mathematics.
Detailed information | |
---|---|
Spis treści | Download file |
Wstęp | Download file |
|
|
Publication Version | printed |
Format | 17,0 x 24,0 |
Title (EN) | Forms of Difficult Childhood: Family and Educational Contexts |
Type of publication | Monografia |
Edition | I |
Series | Psychologia i Pedagogika nr 215 |
ISSN | 0083-4254 |
ISBN | 978-83-232-2798-4 |
Number of pages | 422 |
Number of publishing sheets | 26,00 |
Type of binding | paperback |