Misyjność mediów katolickich na przykładzie Radia Emaus. Studium pragmalingwistyczne
- In Stock: in stock
- ISBN: 978-83-232-3303-9
- Category: OUTLET, Polish Philology
- Year of publication: 2018
Publikacja stanowi studium pragmalingwistyczne, w którym autorka analizuje zjawisko misyjności w mediach katolickich na przykładzie konkretnej stacji poznańskiej, Radia Emaus, jako radia środka, realizującego zakreśloną w taki sposób działalność programową. Analizie poddano materiał z lat 2010-2016. W części teoretycznej omówiono radio jako medium misyjne. Zaprezentowano radio jako medium werbalne i parawerbalne, towarzyszące, powszechne, nielinearne i komunikujące. Stworzono model komunikacji radiowej w perspektywie misyjnej, uwzględniający cztery aspekty (autoprezentacja, budowanie relacji, ewangelizacja, aksjologizacja). Omówiono pojęcie misyjności w ujęciu leksykograficznym i legislacyjnym (świeckim i religijnym), a także działalność radiostacji archidiecezji poznańskiej, wypełniającej nauczanie Kościoła katolickiego. W części praktycznej przedstawiono strategie komunikacyjne jako sposoby realizacji misji w Radiu Emaus, przedstawiono analizę materiału za pomocą autoprezentacji, budowania relacji, ewangelizacji oraz aksjologizacji jako radiowych strategii komunikacyjnych.
Detailed information | |
---|---|
Spis treści | Download file |
Summary | Download file |
|
|
Publication Version | printed |
Format | 17,0 x 24,0 |
Title (EN) | The mission-mindedness of Catholic media: a pragmalinguistic case study of Radio Emaus |
Type of publication | Monografia |
Edition | I |
Series | Filologia Polska nr 197 |
ISSN | 0554-8179 |
ISBN | 978-83-232-3303-9 |
Number of pages | 322 |
Number of publishing sheets | 21,00 |
Type of binding | paperback |