Language
Mobile navigation Home page

Misyjność mediów katolickich na przykładzie Radia Emaus. Studium pragmalingwistyczne

PLN 15.00

Publikacja stanowi studium pragmalingwistyczne, w którym autorka analizuje zjawisko misyjności w mediach katolickich na przykładzie konkretnej stacji poznańskiej, Radia Emaus, jako radia środka, realizującego zakreśloną w taki sposób działalność programową. Analizie poddano materiał z lat 2010-2016. W części teoretycznej omówiono radio jako medium misyjne. Zaprezentowano radio jako medium werbalne i parawerbalne, towarzyszące, powszechne, nielinearne i komunikujące. Stworzono model komunikacji radiowej w perspektywie misyjnej, uwzględniający cztery aspekty (autoprezentacja, budowanie relacji, ewangelizacja, aksjologizacja). Omówiono pojęcie misyjności w ujęciu leksykograficznym i legislacyjnym (świeckim i religijnym), a także działalność radiostacji archidiecezji poznańskiej, wypełniającej nauczanie Kościoła katolickiego. W części praktycznej przedstawiono strategie komunikacyjne jako sposoby realizacji misji w Radiu Emaus, przedstawiono analizę materiału za pomocą autoprezentacji, budowania relacji, ewangelizacji oraz aksjologizacji jako radiowych strategii komunikacyjnych.

Spis treści
(Size: 95.7 KB)
Summary
(Size: 92.3 KB)
Ze wstępu
(Size: 213.1 KB)
Write Your Own Review
You're reviewing:Misyjność mediów katolickich na przykładzie Radia Emaus. Studium pragmalingwistyczne
Detailed information
Publication Version printed
Title (EN) The mission-mindedness of Catholic media: a pragmalinguistic case study of Radio Emaus
Type of publication Monografia
Edition I
Series Filologia Polska nr 197
ISSN 0554-8179
ISBN 978-83-232-3303-9
Number of pages 322
Number of publishing sheets 21,00
Format [cm] 17,0 x 24,0
Type of binding paperback
Sign up