Funkcjonalność edukacyjna światów wirtualnych
- In Stock: in stock
- ISBN: 978-83-232-2565-2
- Category: OUTLET, Psychology and Education
- Year of publication: 2013
W publikacji podjęto próbę kompleksowej analizy fenomenu edukacji w trójwymiarowych światach wirtualnych, który w naukach o edukacji na świecie ma swoje miejsce od ponad 10 lat, natomiast w Polsce jest wciąż stosunkowo mało poznany. Książka traktuje o tzw. światach wirtualnych „na serio”, w odróżnieniu od światów-gier. Największym z nich obecnie jest Second Life, w którym działają setki instytucji edukacyjnych, a uniwersytety mają swoje wirtualne kampusy. W pierwszych rozdziałach wyjaśniono pojęcia m.in. wirtualności, cyberprzestrzeni, światów syntetycznych, immersji oraz odniesiono światy wirtualne do teorii uczenia się, a następnie zanalizowano różne znaczenia pojęcia funkcjonalności. W drugiej części zaprezentowano i zilustrowano wiele miejsc, głównie w Second Life, gdzie realizowane są projekty z wielu obszarów edukacji. W trzeciej części opisano autorski Pakiet Edukacyjny możliwy do zastosowania w światach wirtualnych przy nauce języka obcego oraz wyniki obszernych badań empirycznych dotyczących działania Pakietu Edukacyjnego w praktyce. Na końcu zamieszczono minisłownik światów wirtualnych oraz gotowe szablony użyte w Pakiecie – jako wzór metodyczny.
The monograph presents a complex analysis of education in three-dimensional virtual worlds (VW). The author focuses on the so-called “serious virtual worlds” only, as opposed to games. The largest SVW nowadays is Second Life. In the first chapters, the author analyses virtuality and synthetic worlds in relation to selected learning theories. Many examples of educational projects in VWs are also given. Author’s methodology of research on educational functionality of VWs is presented, together with the original Educational Package (EP) for language teaching in VWs. The last part of the book is devoted to EP in action. A large research project on 70 university students is described. Finally, the author draws some conclusions together with pedagogical and glottodidactic directives.
Detailed information | |
---|---|
Spis treści | Download file |
Wstęp | Download file |
|
|
Publication Version | printed |
Format | 17,0 x 24,0 |
Title (EN) | Educational functionality of virtual worlds |
Type of publication | Monografia |
Edition | I |
Series | Psychologia i Pedagogika nr 192 |
ISSN | 0083-4254 |
ISBN | 978-83-232-2565-2 |
Number of pages | 424 |
Number of publishing sheets | 28,00 |
Type of binding | paperback |