Language
Mobile navigation Home page

Edukacja obywatelska we współczesnej Anglii. Studium socjopedagogiczne

PLN 38.00

Celem książki jest przedstawienie różnych kontekstów edukacji obywatelskiej w Anglii. Autorka omawia problematykę w kontekście szeroko rozumianych współczesnych przemian społecznych (z uwzględnieniem takich kategorii jak państwo, naród, ideologie, tożsamość, obywatelstwo, globalizacja, wielokulturowość, media), a także w odniesieniu do „lokalnych”, typowo angielskich zjawisk (takich jak kształtowanie poczucia brytyjskości i angielskości, sentyment postkolonialny, znaczenie monarchii itd.). Książka składa się z dwóch części. Pierwsza z nich, zatytułowana „Perspektywy edukacji obywatelskiej: teoria i praktyka”, jest złożona z pięciu rozdziałów, w których omówiono podstawowe teorie oraz koncepcje istotne z perspektywy rozważań nad edukacją obywatelską. Część druga, o tytule „Główne tendencje rozwojowe edukacji obywatelskiej we współczesnej Anglii”, przedstawia w pięciu rozdziałach próbę rekonstrukcji współczesnej debaty na temat wybranych kontekstów edukacji obywatelskiej w Anglii.

Spis treści
(Size: 155.6 KB)
Summary
(Size: 98.3 KB)
Write Your Own Review
You're reviewing:Edukacja obywatelska we współczesnej Anglii. Studium socjopedagogiczne
Detailed information
Publication Version printed
Title (EN) Citizenship education in contemporary England. A socio-pedagogical study
Type of publication Monografia
Edition I
Series Psychologia i Pedagogika nr 284
ISSN 0083-4254
ISBN 978-83-232-3419-7
Number of pages 392
Number of publishing sheets 26,00
Format [cm] 17,0 x 24,0
Type of binding paperback
Sign up