Edukacja obywatelska we współczesnej Anglii. Studium socjopedagogiczne
- In Stock: in stock
- ISBN: 978-83-232-3419-7
- Category: Psychology and Education
- Year of publication: 2019
Celem książki jest przedstawienie różnych kontekstów edukacji obywatelskiej w Anglii. Autorka omawia problematykę w kontekście szeroko rozumianych współczesnych przemian społecznych (z uwzględnieniem takich kategorii jak państwo, naród, ideologie, tożsamość, obywatelstwo, globalizacja, wielokulturowość, media), a także w odniesieniu do „lokalnych”, typowo angielskich zjawisk (takich jak kształtowanie poczucia brytyjskości i angielskości, sentyment postkolonialny, znaczenie monarchii itd.). Książka składa się z dwóch części. Pierwsza z nich, zatytułowana „Perspektywy edukacji obywatelskiej: teoria i praktyka”, jest złożona z pięciu rozdziałów, w których omówiono podstawowe teorie oraz koncepcje istotne z perspektywy rozważań nad edukacją obywatelską. Część druga, o tytule „Główne tendencje rozwojowe edukacji obywatelskiej we współczesnej Anglii”, przedstawia w pięciu rozdziałach próbę rekonstrukcji współczesnej debaty na temat wybranych kontekstów edukacji obywatelskiej w Anglii.
Detailed information | |
---|---|
Spis treści | Download file |
Summary | Download file |
|
|
Publication Version | printed |
Format | 17,0 x 24,0 |
Title (EN) | Citizenship education in contemporary England. A socio-pedagogical study |
Type of publication | Monografia |
Edition | I |
Series | Psychologia i Pedagogika nr 284 |
ISSN | 0083-4254 |
ISBN | 978-83-232-3419-7 |
Number of pages | 392 |
Number of publishing sheets | 26,00 |
Type of binding | paperback |