Do zobaczenia. Socjologia wizualna w praktyce badawczej
Zbiór prezentuje nową subdyscyplinę socjologiczną zwaną socjologią wizualną. Obrazy stanowią coraz bardziej znaczącą część cywilizacji współczesnej, w której komunikowanie masowe, ale i bezpośrednie w interakcjach codziennych, jest zapośredniczone przez obrazy. Dokumentacja tych wizualnych aspektów komunikacji i ich analiza staje się niezbędnym elementem dzisiejszej diagnozy socjologicznej. Zastosowanie socjologii wizualnej w badaniach empirycznych jest coraz bardziej popularne, nie tylko w socjologii, ale również w badaniach marketingowych, w pedagogice, geografii, konsultacjach medycznych itp. Książka trafia w zapotrzebowanie wielu grup czytelników.
Uwaga! Egzemplarze outletowe mogą posiadać zewnętrzne zabrudzenia, zagniecenia, drobne uszkodzenia!
Wprowadzenie (Jerzy Kaczmarek)
Sławomir Krzychała
Społeczeństwo "opowiedziane" obrazem - dokumentarna interpretacja fotografii
Maciej Frąckowiak
Zdjęcie jako rebus. Zastosowanie wywiadu fotograficznego na przykładzie badań "Pornografia/erotyka: pytanie o kontekst czy estetykę?"
Iwona Borkowska, Radosław Skrobacki
Fotoopowieści kobiet i mężczyzn - co ich łączy, a co dzieli?
Beata Rąbińska
Socjologia wizualna w badaniach prasy. Poznać i zrozumieć czytelnika
Marek Krajewski
Fotografie jako przedmioty
Łukasz Rogowski
Album fotograficzny jako (re)konstrukcja biografii
Rafał Drozdowski
Idiomy fotografii amatorskiej
Jerzy Kaczmarek
Film socjologiczny w socjologii wizualnej
Adam Skrzypczak
Trzy konteksty filmu socjologicznego: antropologia, psychologia, dokumentalistyka
Piotr Pokrywczyński, Kamil Skrobański
Zastosowanie filmu w badaniach socjologicznych
Alicja Raciniewska
Wideoblogi jako dokumentacja i narzędzia poznania?
To be seen. Yisual sociology in research practice (S u m m a r y)
Detailed information | |
---|---|
Publication Version | printed |
Format | 17,5 x 24,0 |
Type of publication | Monografia |
Edition | I |
Series | Socjologia |
ISBN | 83-232-1922-4 |
Number of pages | 212 |
Type of binding | paperback |