Człowiek i Społeczeństwo, tom XXVII, Stereotypy i stereotypizacja
- In Stock: in stock
- ISBN: 978-83-232180-6-7
- DOI: 10.14746/cis
- Category: Człowiek i Społeczeństwo, OUTLET
- Year of publication: 2008.01
„Człowiek i Społeczeństwo” to czasopismo naukowe Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu, wydawane jest w wersji papierowej i elektronicznej. Koncentruje się ono na problemach jednostki i ludzkich społeczności w kontekście współczesnej kultury. Czasopismo wyróżnia interdyscyplinarne podejście wynikające ze stosowania metod i teorii właściwych dla poszczególnych kierunków tworzących Wydział Nauk Społecznych UAM, a więc filozofii, kognitywistyki, kulturoznawstwa, psychologii, socjologii. Celem czasopisma jest przełamywanie barier międzydyscyplinarnych, integrowanie badań w obszarze nauk społecznych oraz wskazywanie nowych obszarów badawczych wymagających interdyscyplinarnego podejścia. Czasopismo chce także służyć, poprzez inicjowane na jego łamach dyskusje, wypracowaniu nowych płaszczyzn i punktów widzenia na zagadnienia będące dotąd przedmiotem zainteresowania poszczególnych nauk społecznych, a tym samym przyczyniać się do ich rozwoju.
„Człowiek i Społeczeństwo” is an academic journal of the Faculty of Social Sciences, Adam Mickiewicz University, published in both paper and on-line versions. It focuses both on the issues of the individual and communities in the context of contemporary culture. A distinctive feature of the Journal is its interdisciplinary approach incorporating the application of different methods and theories characteristic of separate disciplines taught at the AMU Faculty of Social Sciences, i.e. cognitive science, cultural studies, philosophy, psychology and sociology. The aim of the journal is to break down the walls separating academic disciplines, to integrate research in the field of social sciences, and indicate new research areas that require an interdisciplinary approach. By initiating discussions, the journal also aims to work out new dimensions and viewpoints on issues that have been the subjects of interest for separate social sciences, whilst at the same time contributing to the development of the latter.
Wstęp (WALDEMAR DOMACHOWSKI)
JOLANTA MILUSKA
Autostereotyp narodowy i tożsamość narodowa: związki
MICHAŁ BILEWICZ
Autostereotyp narodowy i jego konsekwencje: perspektywa psychologii stosunków międzygrupowych
TERESA RZEPA, TYMOTEUSZ LEOŃSKI
Jak studenci spostrzegają zachodnich sąsiadów - przez pryzmat stereotypii czy postawy?
WALDEMAR DOMACHOWSKI
Stereotyp żebraka
AGNIESZKA DROPIK
Płeć żebraka a efektywność żebrania
MAGDALENA DJAMENT
Miejsce żebrania a efektywność działań żebraka
EWA BREWIŃSKA
Ręka czy pojemnik? - posiadane atrybuty a efektywność żebrania
EWA PAZIAK
Stereotyp amerykańskiego żebraka
MONIKA OBRĘBSKA
Myślenie stereotypowe w normie i w patologii
ADRIANA CIESIELSKA
Stereotyp archeologii i archeologa we współczesnej prasie polskiej
Detailed information | |
---|---|
Publication Version | printed |
Format | 17,0 x 24,0 |
Type of publication | Czasopismo |
Edition | I |
ISSN | 0239-3271 |
ISBN | 978-83-232180-6-7 |
DOI | 10.14746/cis |
Number of pages | 154 |
Number of publishing sheets | 11,00 |
Type of binding | paperback |