Language
Mobile navigation Home page

Enseigner les compétences interprétatives à l'oral. Cadre rhétorique et générique du débat

  • In Stock: in stock
  • ISBN: 978-83-232-3207-0
  • Category: Romance Philology
  • Year of publication: 2017
PLN 32.00

Tematem książki jest rozwijanie kompetencji interpretacyjnych w odniesieniu do dyskursu argumentacyjnego w przestrzeni medialnej w języku obcym. Analizując przydatność dydaktyczną podstawowych teorii argumentacji, autorka wybiera koncepcję retoryczną. Zgodnie z tym ujęciem rozumowanie w dyskursie budowane jest w sposób synergiczny za pomocą argumentów z logos, etos i patos, których ważność i skuteczność można właściwie interpretować jedynie w kontekście. Uzupełnienie rozważań teoretycznych nad argumentacją o badania z zakresu szeroko pojętej analizy dyskursu pozwala zdefiniować, w jaki konkretnie sposób normy gatunkowe kształtują użycie środków retorycznych. Stąd zainteresowanie gatunkiem jako źródłem instrukcji interpretacyjnych, pozwalających uchwycić cele działań argumentacyjnych mówców i ocenić ich ważność. Ze względu na te walory, autorka buduje model debaty medialnej na przecięciu cech gatunkowych i strategii retorycznych, opisuje jego moduły i wskazuje możliwości ich wykorzystania w zarządzaniu uwagą i analizą w zadaniach interpretacji. Refleksja teoretyczna prowadzi do wyłonienia sekwencji dydaktycznych w ramach, których może odbywać się trening kompetencji interpretacyjnych.

In this book, the field of didactic research that determines the specificity of listening comprehension in its advanced form is the place for interdisciplinary exploration of the concept of argumentation as the basis for developing a listening strategy for the interpretation of debates. The findings are designed to develop a model of a media debate in a foreign language – a teaching framework for planning and explicit teaching in interpreting arguments in radio debates.The subject of the book is the development of interpretative competences in relation to argumentative discourse in the media space while listening in a foreign language. Interpretation is defined as the most advanced form of understanding and is considered here in the context of university education at the advanced level of language competence (C1/C2). The proposed issues are a didactic response to social needs in the field of the ability to assess the reliability and validity of arguments presented in social debates and media discussions, which is necessary in the context of progressive complexity of the globalized world, the pace of technological innovation and new ethical problems.

 

Introduction
(Size: 85.4 KB)
Table des matières
(Size: 81.3 KB)
Write Your Own Review
You're reviewing:Enseigner les compétences interprétatives à l'oral. Cadre rhétorique et générique du débat
Detailed information
Publication Version printed
Title (EN) Teaching interpretative competences in aural discourse. Rhetorical and genre model of the debate
Type of publication Monografia
Edition I
Series Filologia Romańska nr 62
ISSN 0554-8187
ISBN 978-83-232-3207-0
Number of pages 230
Number of publishing sheets 15,00
Format [cm] 17,0 x 24,0
Type of binding paperback
Sign up