Language
Mobile navigation Home page

Muzyka i słowa. Rola piosenki w procesie przyswajania języka obcego

PLN 22.00

Podręcznik zawiera opracowania problemu umuzykalnienia procesu nauczania języków obcych. Teoretyczne rozdziały książki są owocem wieloletnich prac nad projektem dotyczącym roli muzyki i piosenki w procesie przyswajania języka, prowadzonym w Instytucie Filologii Angielskiej UAM. Doświadczenie nauczycieli-badaczy zaowocowało zebraniem pomysłów na praktyczne wykorzystanie muzyki i piosenki na lekcjach języka obcego i stanowi bogate kompendium w glottodydaktyce. Książka adresowana jest do studentów filologii i kolegiów językowych, jak również do nauczycieli i lektorów.

  • Wstęp

  • Część pierwsza
  • ARGUMENTY TEORETYCZNE NA RZECZ WYKORZYSTANIA MUZYKI I PIOSENKI W NAUCZANIU JĘZYKÓW OBCYCH

    • Rozdział I - Muzyka i piosenka w historii nauczania języków obcych
      • Zadania

    • Rozdział II - Znaczenie muzyki i pieśni w rozwoju człowieka

      • 2.1. Kultura muzyczna w filogenezie człowieka
        2.2. Umiejętności muzyczne w ontogenezie człowieka
      • Podsumowanie
      • Zadania

    • Rozdział III - Teoretyczne podstawy wykorzystania muzyki i piosenki w nauczaniu języków obcych

      • 3.1. Argument lingwistyczny. Uwarunkowania procesu przyswajania języka
        3.2. Argument strukturalny. Podobieństwo w organizacji systemu językowego i muzycznego
        3.3. Argument psychologiczny. Osobowościowe uwarunkowania procesu uczenia się języka
      • Zadania

  • Część druga
  • KONCEPCJE WYKORZYSTANIA MUZYKI I PIOSENKI W NAUCZANIU JĘZYKÓW OBCYCH

    • Rozdział IV - Umuzykalnienie a strategie glottodydaktyczne

      • 4.1. Receptywna strategia nauczania
        4.2. Komunikacyjna strategia nauczania
        4.3. Rekonstrukcyjna strategia nauczania
        4.4. Eklektyczna strategia nauczania
      • Podsumowanie
      • Zadania

    • Rozdział V - Muzyka i piosenka w badaniach nad procesem uczenia się

      • 5.1. Pozytywny wpływ muzyki i piosenki na proces dydaktyczny
        • 5.1.1. Wpływ muzyki na ogólny rozwój ucznia
        • 5.1.2. Wpływ muzyki i piosenki na rozwój sprawności czytania w języku ojczystym
        • 5.1.3. Wpływ muzyki i piosenki na przyswajanie języka drugiego
          • 5.1.3.1. Piosenka jako wyzwalacz wrodzonych mechanizmów akwizycji języka
          • 5.1.3.2. Pozytywny wpływ piosenki na proces uczenia się języka obcego
      • Wnioski
      • 5.2. Problemy z zastosowaniem piosenek na lekcji języka obcego
        • 5.2.1. Problemy natury pedagogicznej
        • 5.2.2. Problemy natury glottodydaktycznej
      • Wnioski
      • Zadania

    • Rozdział VI - Charakterystyka pieśni o potencjalnych wartościach glottodydaktycznych

      • 6.1. Glottodydaktyczna typologia piosenek
        • 6.1.1. Kryterium autentyczności
          6.1.2. Kryterium tematu
          6.1.3. Kryterium celu glottodydaktycznego
          6.1.4. Kryterium wieku
      • 6.2. Zasady stosowania muzyki i piosenek dla celów dydaktycznych
      • Zadania

  • Część trzecia
  • PRAKTYCZNE WYKORZYSTANIE MUZYKI I PIOSENEK NA LEKCJI JĘZYKA OBCEGO

    • Rozdział VII - Zastosowanie muzyki i piosenki na lekcji języka obcego

      • 7.1. Funkcje muzyki i piosenek w szkolnym procesie nauczania języka obcego
        7.2. Kiedy stosować piosenki?
        7.3. Przykładowe lekcje
      • Podsumowanie
      • Zadania i problemy do dyskusji
    • Rozdział VIII - Techniki rozwijające znajomość systemu językowego
      • Ćwiczenia
    • Rozdział IX - Techniki rozwijające sprawności językowe
      • Ćwiczenia

  • Zakończenie
  • Bibliografia
Write Your Own Review
You're reviewing:Muzyka i słowa. Rola piosenki w procesie przyswajania języka obcego
Detailed information
Publication Version printed
Type of publication Podręcznik, skrypt
Edition I
ISBN 83-232-1655-X
Number of pages 229
Number of publishing sheets 15,00
Format [cm] 17,0 x 24,0
Type of binding paperback
Sign up