Język
Nawigacja mobilna Strona główna

Redundancja w mediach. Studium pragmalingwistyczne

10,00 zł
Wersja elektroniczna
Platforma: ibuk.pl

Czy redundancja może być terminem? Z jednej strony obrosła negatywnymi konotacjami (np. tekst redundantny = tekst rozwlekły), z drugiej wydaje się pojęciem na tyle nieznanym (niemal trudnym do wymówienia), że nieosadzonym w potocznych kontekstach, wyjętym z codziennego użycia – a więc „rokującym” jako termin. Prześledzenie redundancji w mediach zdaje się zadaniem karkołomnym: w epoce zwrotu repetetywnego właściwie każdy przekaz mieści się w jej ramach. Autorka podejmuje się jednak wskazania obszarów nieoczywistych, które decydują o tożsamości współczesnych mediów, zarówno tradycyjnych, jak i najnowszych. Dowodzi jednocześnie, że redundancja jako właściwość występująca na wielu różnych poziomach tekstu może zarówno służyć zrozumiałości i oswajaniu przekazu, jak i sprzyjać jego hermetyczności.

Spis treści
(Rozmiar: 108.1 KB)
Summary
(Rozmiar: 72.6 KB)
Napisz własną recenzję
Napisz opinię o produkcie:Redundancja w mediach. Studium pragmalingwistyczne
Informacje szczegółowe
Wersja publikacji drukowana
Tytuł (EN) Redundancy in media. Pragmalinguistic study
Typ publikacji Monografia
Wydanie I
Seria Filologia Polska nr 175
ISSN 0554-8178
ISBN 978-83-232-3181-3
Liczba stron 320
Liczba arkuszy wydawniczych 16,00
Format [cm] 14,0 x 22,0
Rodzaj oprawy miękka
Zapisz się