Język
Nawigacja mobilna Strona główna

Kształcenie zdalne. Zmiany w polskiej edukacji po pierwszej dekadzie XXI wieku

44,00 zł
Wersja elektroniczna
Platforma: Wydawnictwo Naukowe UAM

Głównymi obszarami związanymi z podejmowaną problematyką badawczą i dydaktyczną Autora są nowe media oraz ich wpływ na jednostkę i zbiorowości, w tym: współczesne ujęcia i perspektywy rozwojowe kształcenia na odległość (m-learning, b-learning); platformy edukacji zdalnej; kreatywność, innowacyjność (online); zjawisko luki cyfrowej; konwergencja mediów; dydaktyka szkoły wyższej; zarządzanie szkołą wyższą; metodyki w organizacjach harcerskich; cyborgizacja edukacji; gamifikacja edukacji; bezpieczeństwo w systemach edukacyjnych. 

Zamiast wprowadzenia

Próba uchwycenia klimatu naszych czasów w kontekście edukacji zdalnej, okraszonej pandemią COVID-19

Rozdział I

Przemiany szkolnictwa wyższego na świecie

1. Masowość kształcenia a jego komercjalizacja

1.1. Facebook jest wrogiem szkoły

1.2. YouTube wie, „jak” (się uczyć)

1.3. Poza szkolną ławą

1.4. Zmieniający się wskaźnik skolaryzacji

2. Egalitaryzm i elitaryzm w podejściu do edukacji w dobie kultury instant

3. Globalizacja – upodmiotowienie czy uprzedmiotowienie ucznia i nauczyciela

3.1. Gdzie podziała się nasza mądrość?

3.2. Nauczyciel versus uczeń

4. E-learning a nauczanie tradycyjne – możliwości i kierunki zmian

Rozdział II

Geneza kształcenia zdalnego

1. Komputer – współczesne okno na świat

2. Rozwój kształcenia na odległość na przestrzeni lat

2.1. Od galaktyki Gutenberga do galaktyki internetu

2.2. Kamień węgielny pod kształcenie zdalne – kształcenie korespondencyjne

2.3. Kształcenie ponad granicami czasu i przestrzeni

Rozdział III

Kształcenie zdalne w perspektywie współczesności

1. Typy i rodzaje kształcenia zdalnego

2. Współczesne metody kształcenia zdalnego

3. Kształcenie zdalne na wyższych uczelniach

3.1. Kształcenie zdalne – uwarunkowania i prognozy

3.2. Szanse i silne strony kształcenia zdalnego

3.3. Zagrożenia i słabe strony zdalnej edukacji

4. Implementacje nowych rozwiązań i platformy e-learningowe

5. E-edukacja w wybranych ośrodkach akademickich

6. Obraz kształcenia zdalnego w szkolnictwie wyższym na świecie

Rozdział IV

Student wobec zmian form edukacji w szkole wyższej

1. Uniwersytety dla wszystkich

2. Polska szkoła przełomu XX i XXI w.

3. Digital natives versus digital immigrants

4. Społeczeństwo „kopiuj, wklej”

5. Kreatywność online, edukacja i autoedukacja w sieci

6. Homo sapere digitus

7. Uczeń szkoły wyższej w kontekście progresu kształcenia zdalnego

 

Podsumowanie

Bibliografia

Spis rycin i tabel

Summary. Remote learning. Changes in Polish education in the first decade

of the 21st century

Napisz własną recenzję
Napisz opinię o produkcie:Kształcenie zdalne. Zmiany w polskiej edukacji po pierwszej dekadzie XXI wieku
Informacje szczegółowe
Wersja publikacji drukowana
Język polski
Tytuł (EN) Remote learning. Changes in Polish education in the first decade of the 21st century
Typ publikacji Monografia
Wydanie I
Seria Psychologia i Pedagogika nr 345
ISSN 0083-4254
ISBN 978-83-232-3998-7
DOI 10.14746/amup.9788323239994
Liczba stron 252
Format [cm] 14,5 x 20,5
Rodzaj oprawy miękka

Produkty powiązane

Zapisz się