Język
Nawigacja mobilna Strona główna

On (De)constructing Corporate Identity. An Ecolinguistic Approach

  • Dostępność: dostępny
  • ISBN: 978-83-232-3225-4
  • Kategoria: Językoznawstwo
  • Data wydania: 2017
35,00 zł

W książce podjęto próbę spojrzenia na dyskurs korporacyjny z perspektywy ekolingwistycznej. Autorka ze szczególną uwagą traktuje procesy dyskursywnego kształtowania tożsamości korporacyjnej w przestrzeni wirtualnej. Pierwszy rozdział precyzuje zakres zainteresowań ekolingwistyki oraz prezentuje podejście integracyjne, które powinno stanowić znak rozpoznawczy tej stosunkowo młodej dziedziny językoznawstwa, wnoszącej niezwykle cenny wkład w zrozumienie dyskursywnej konstrukcji współczesnego świata. W kolejnych trzech rozdziałach zawarte zostały rozważania dotyczące kluczowych dla pracy pojęć: tożsamości korporacyjnej, komunikacji w cyberprzestrzeni oraz dyskursu i ideologii. Efektem tych rozważań jest zaproponowany Ekologiczny Model Tożsamości Korporacyjnej oraz opracowanie metody badawczej łączącej elementy eko-krytycznej analizy dyskursu z analizą korpusową. Wyniki przeprowadzonego badania wskazują na silną ekologizację dyskursu korporacyjnego, który charakteryzuje się nasyceniem terminologią ekologiczną, a w warstwie ideologicznej dominacją paradygmatu eko-społecznego, w szczególności modelu zrównoważonego rozwoju, oraz odejściem od paradygmatu neoliberalnego. Monografia stanowi pierwsze tego typu obszerne opracowanie, które adresowane jest zarówno to studentów zainteresowanych komunikacją językową, jak i badaczy dyskursu specjalistycznego oraz teoretyków i praktyków komunikacji korporacyjnej.

Contents
(Rozmiar: 110.6 KB)
Introduction
(Rozmiar: 108.1 KB)
Napisz własną recenzję
Napisz opinię o produkcie:On (De)constructing Corporate Identity. An Ecolinguistic Approach
Informacje szczegółowe
Wersja publikacji drukowana
Tytuł (EN) (pl) O (de)konstrukcji tożsamości korporacyjnej. Podejście ekolingwistyczne
Typ publikacji Monografia
Wydanie I
Seria Językoznawstwo stosowane nr 29
ISSN 0137-1444
ISBN 978-83-232-3225-4
Liczba stron 420
Liczba arkuszy wydawniczych 27,00
Format [cm] 17,0 x 24,0
Rodzaj oprawy miękka
Zapisz się